سخنگوی سازمان ثبت و اسناد کشور از اتصال سامانه ثبت الکترونیک اسناد به سامانه املاک و اسکان خبر داد.
از امروز تمامی خدمات ثبتی و معاملاتی در دفاتر اسناد رسمی از طریق استعلام کدپستی اشخاص در سامانه ملی املاک و اسکان انجام می گیرد.
پیش از این رییس کمیسیون اصل نود، از اتصال تمامی خدمات سازمان ثبت اسناد به سامانه ملی املاک تا پایان اردیبهشت ماه خبر داده بود.
سامانه ملی املاک و اسکان کشور چیست؟
سامانه ملی املاک و اسکان کشور، توسط وزارت راه و شهرسازی و براساس قانون مالیاتهای مستقیم، جهت احصا و سنجش صحت اطلاعات مالکان، ساکنان و کاربران املاک کشور و معاملات آنها راهاندازی شده است.
طبق قانون مالکان و سرپرستان خانوار برای دریافت برخی خدمات از دستگاههای اجرایی باید با مراجعه به درگاه الکترونیکی این سامانه به نشانی https://amlak.mrud.ir نسبت به ثبت، مشاهده و ویرایش اطلاعات مالکیت و سکونت فعلی خود اقدام کنند.
همچنین سرپرست معاونت توسعه فناوری و امور ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور،گفت: یکی از تکالیف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اتصال به سامانه املاک و اسکان در راستای تکمیل بانک اطلاعاتی هویت افراد با نشانی سکونتگاه آنهاست که سازمان ثبت اسناد در اردیبهشت ماه به این تکلیف خود عمل کرد.
وی افزود: در دفاتر اسناد رسمی به هنگام مراجعه شهروندان برای تنظیم اسناد، اطلاعات هویتی شان با سامانه املاک و اسکان تطبیق داده می شود و اگر اطلاعاتشان قبلا ثبت نشده باشد، یک پیامک هشدار مبنی بر ثبت اطلاعات در آن سامانه برایشان ارسال می شود که با مراجعه به آن سامانه و تکمیل اطلاعات، می توانند ادامه کارشان را در دفترخانه و خدماتی که از سازمان ثبت اسناد میگیرند، پیگیری کنند.